Ya Allah, seandainya telah Kau catatkan dia milikku, tercipta untuk diriku, Satukanlah hatinya dengan hatiku, Titipkanlah kebahagiaan..Ya Allah, ku mohon Apa yang telah Kau takdirkan, Ku harap dia adalah yang terbaik buatku, Kerana Engkau tahu segala isi hatiku, Pelihara daku dari kemurkaanMu.....

Monday, June 27, 2011

done one stage..hehe

stage?..hehe..mybe la kot...stage ape ye?...aku pn x taw nk citer...hehe...actually, smlm b bwk aku g jumpe family dier...wahhh...setelah kian lamer we are together, at last b bwk aku jumpa parents dier...bkn parents b jer...nenek b pn ada...adoi..first2, mmg cuak giller la...mcm2 dlm fikiran aku ni...berdebar2 jer...ni la 1st time in my life...mmg x kn lupe la...masa salam nenek b, tgn aku gigil ckit kot...haha..wt malu jer..naseb bleh cover...huhu
aku sampai uma b dlm kul 5.30pm...tp, masa tu parents dier x de kt uma...yg ada aman (adeq b) ngan bibik jer...parents dier g sogo...so, tunggu je la...x lamer pas tu, dorg pn sampai...huh, bertambah laju jantung aku ni...sampai je uma, dorg g solat asar dlu..tinggal la aku ngan aqilah..naseb aqilah ada...xde la kaku sgt aku t..layan aqilah, mmg best...seronok teman dier maen..mcm2 aqilah berceriter..hehe..siap je solat, aku tlg mama b hidang minum petang..dorg ada beli kueh-mueh ckit...da siap hidang, sumer duduk kt meja mkn tu..b je xde..geram tol aku..saje nk elakkn diri la tu...boleh plak b duk kt depan tgk tb...tgh mkn2 tu, mcm2 dorg tanye...jawab je la kn...naseb soalan2 standard jer...tp, ada 1 soalan yg paling best..ayah b tanyer.."biler lg kenal hilmi?"...aku pn jawab.."kenal masa kt kolej dulu"..pas tu dorg bleh maen kira2 plak da brapa tahun ktorg kenal..haha..
pas mkn sumer, aku kemas2 la meja tu..bwk cwn2 ke sink...siap basuh lagi..hehe..mama b ckp tinggalkn jer, t bibik basuh..tp, xkn aku nk tinggal je kn..basuh la ckit2...(cm poyo je kn)..huhu..
pas tu, mimi (nenek b) ngan ank dier (naya), siap2 nk blk da...mimi ckp x bole blk mlm2, sbb nk kne anta aku lg t..b anta ktorg...aqilah pn ikut...aqilah tdo uma mimi semalaman...masa nk masuk keter tu, mama b ckp, "nnt dtg la lg"..hehe..dlm keter aku layan aqilah jer...gelak2 budak kecik tu...sampai mimi tegur..mimi ckp, "nk blk uma kakak ke?..ske maen ngan kakak"...huhu...cm tu la lbh kurang dialog nyer...
sebelum smpai uma mimi, mimi suh b singgah chow kit jap..mimi nk beli barang ckit...pas tu sampai la uma mimi kt segambut...pas solat maghrib kt uma mimi, mimi ajak g mkn jap...mula2 b tolak, sbb nk blk awl nk tgk F1, tp, mimi suh jugax, so, b kne la ikut..padan muka b..hehe..
kdi mkn tu, dkt je ngan uma mimi, ktorg jln kaki je..b je nek keter...sambil2 tunggu order sampai, mcm2 mimi citer kt aku..aku la start dlu, tanye mimi da lamer ke duk cni..pas tu abes semua tempat yg pernah mimi duk mimi citer..citer mcm2 lg la pasal mimi..seronok la berborak ngan mimi...coz mimi agak ske bercerita..mimi siap bgtaw yg dier ske bluberry cheese tart yg aku bg mlm sblm tu..agax bangga di situ yer...kembang la ckit kn..huhu...siap mkn sumer, ktorg pn balik..sampai kt uma mimi, aku salam2 sumer..mimi pn ckp benda yg sama jugax cm mama b..suh aku dtg lg t...alhamdulillah, semua ok jer...family b pn cm bole terima aku ni..hehe..moga jodoh kami berpanjangan..amin...^_^
sampai je kt ampang, b bgtaw yg baju yg aku pki time tu cntek sgt...hehe..luv u la dear...

7 comments:

  1. sangat-sangat sweeeet...hehe suke suke!!hehe pastu leh tahan gak romantik b kau ni kan...hehe

    ReplyDelete
  2. diriku sudah terbau2 nasi minyak..kakaka

    ReplyDelete
  3. hehe..boleh la..dia jenis romantik yg x tunjuk kt org..aku je yg taw..hehe..tq na..=)

    ReplyDelete
  4. nasi minyak?..lmbat lg kut..huhu

    ReplyDelete
  5. nmpk gaya cm dh x lama ni...
    ak pn dh lama x mkn nasi minyak nih...hihi

    ReplyDelete
  6. lmbat lg la yunk...dier nk sambunk blaja lg bln depan..=(

    ReplyDelete
  7. smbg bljr x b'mkna x leh kawen kn...hihi

    ReplyDelete